REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG PSYCHOTERAPEUTYCZNYCH, COACHINGOWYCH ORAZ ZAJĘĆ WARSZTATOWYCH W CENTRUM DECYZJA

 

Data wejścia w życie: 02.05.2025

§1 Postanowienia Ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług psychoterapeutycznych, coachingowych oraz prowadzenia zajęć warsztatowych zwanych dalej łącznie „Usługami” przez  Centrum Decyzja sp. z o. o z siedzibą przy ul. Racławickiej 42/98 02-601 Warszawa  zwanej dalej „Usługodawcą” na rzecz Klientów.
  2. Regulamin jest integralną częścią umowy o świadczenie Usług zawieranej między Centrum Decyzja a Klientem. Korzystanie z Usług oznacza akceptację postanowień niniejszego Regulaminu.
  3. Regulamin jest udostępniany nieodpłatnie na stronie internetowej Centrum www.centrumdecyzja.pl oraz w siedzibie Centrum w sposób umożliwiający zapoznanie się z jego treścią, jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie.
  4. Usługi świadczone są przez wykwalifikowanych specjalistów (psychoterapeutów, psychologów, coachów, trenerów warsztatowych) współpracujących z Centrum Decyzja (zwanych dalej „Specjalistami”).
 

§2 Definicje

  • Centrum / Usługodawca:  Centrum Decyzja sp. z o. o z siedzibą przy ul. Racławickiej 42/98 02-601 Warszawa oraz w drugiej lokalizacji przy ul. Domaniewska 24 lok. U2 świadczące Usługi.
  • Klient / Usługobiorca: Osoba fizyczna, para, rodzina lub grupa korzystająca z Usług świadczonych przez Centrum. W przypadku osób niepełnoletnich, Klientem w sensie formalno-prawnym jest jego przedstawiciel ustawowy (rodzic, opiekun prawny), który wyraża zgodę na świadczenie Usługi, jednak bezpośrednim odbiorcą Usługi jest osoba niepełnoletnia.
  • Specjalista: Psychoterapeuta, psycholog, coach lub trener warsztatowy współpracujący z Centrum i bezpośrednio świadczący Usługę na rzecz Klienta.
  • Usługi: Obejmują w szczególności:
    • Konsultacje psychologiczne diagnostyczne lub interwencyjne
    • Sesje psychoterapii (indywidualnej, grupowej i par)
    • Sesje coachingu (indywidualne)
    • Zajęcia warsztatowe (grupowe).
  • Sesja: Indywidualne spotkanie Klienta ze Specjalistą (diagnostyczne, interwencyjne, psychoterapeutyczne, coachingowe, konsultacyjne) odbywające się stacjonarnie w siedzibie Centrum lub online. Czas trwania standardowej sesji wynosi  50 minut, chyba że Strony uzgodnią inaczej.
  • Warsztat: Grupowe zajęcia tematyczne prowadzone przez Specjalistę w określonym terminie i czasie, zgodnie z przedstawionym programem.
  • Cennik: Aktualny wykaz Usług wraz z ich cenami, dostępny na stronie internetowej www.centrumdecyzja.pl 
 

§3 Rodzaj i Zakres Usług

  1. Centrum oferuje Usługi w formie spotkań stacjonarnych w siedzibie Centrum pod adresem: ul. Racławicka 42/98, 02-601 Warszawa lub w drugiej lokalizacji: ul. Domaniewska 24 lok. U2 oraz w formie zdalnej (online) za pomocą uzgodnionych komunikatorów internetowych zapewniających poufność transmisji.
  2. Zakres Usługi (psychoterapia, coaching, warsztat), jej cel, częstotliwość spotkań (w przypadku sesji) oraz metody pracy są ustalane indywidualnie między Klientem a Specjalistą podczas pierwszych konsultacji lub wynikają z opisu programu Warsztatu.
  3. Usługi świadczone są na rzecz osób pełnoletnich. Świadczenie Usług na rzecz osób niepełnoletnich wymaga pisemnej zgody przedstawiciela ustawowego oraz, w zależności od wieku dziecka, również jego zgody, a zasady współpracy są ustalane indywidualnie z uwzględnieniem dobra dziecka.
 

§4 Zawarcie Umowy i Rezerwacja Terminów

  1. Umowa o świadczenie Usług zostaje zawarta z chwilą uzgodnienia i potwierdzenia przez Centrum pierwszego terminu Sesji lub potwierdzenia zapisu na Warsztat.
  2. Rezerwacji terminów Sesji lub zapisu na Warsztat można dokonać:
    • Telefonicznie pod numerem: +48 729 993 903
    • Mailowo na adres: rejestracja@centrumdecyzja.pl
    • Poprzez formularz kontaktowy na stronie www.centrumdecyzja.pl
    • Przez aplikację Systemu Rezerwacji Online – Calendesk, zgodnie z Regulaminem Aplikacji System Rezerwacji Online Centrum Decyzja, dostępny na stronie https://centrumdecyzja.pl/regulamin-aplikacji-systemu-rezerwacji-centrum-decyzja
  3. Warunkiem uczestnictwa w Warsztacie może być dokonanie przedpłaty lub pełnej opłaty w terminie wskazanym przez Centrum przy zapisie. Brak wpłaty w wyznaczonym terminie może skutkować anulowaniem rezerwacji miejsca.
 

§5 Zasady Świadczenia Usług

  1. Poufność:
    • Wszystkie informacje przekazywane przez Klienta podczas Sesji i Warsztatów objęte są zasadą poufności. Specjaliści zobowiązani są do zachowania tajemnicy zawodowej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz kodeksami etyki zawodowej (np. Kodeks Etyczno-Zawodowy Psychologa, kodeksy towarzystw psychoterapeutycznych).
    • Zasada poufności nie obowiązuje jedynie w sytuacjach określonych przez prawo, w szczególności gdy istnieje poważne zagrożenie życia lub zdrowia Klienta lub innych osób, lub gdy obowiązek ujawnienia informacji wynika z przepisów prawa lub nakazu sądowego. Klient zostanie poinformowany, jeśli taka sytuacja zaistnieje.
    • W przypadku psychoterapii lub coachingu, praca Specjalisty może podlegać superwizji (konsultacjom z innym doświadczonym specjalistą), co służy podnoszeniu jakości świadczonych usług. Superwizja również objęta jest pełną tajemnicą zawodową, a dane Klienta są anonimizowane w sposób uniemożliwiający jego identyfikację.
  2. Punktualność i Obecność:
    • Klient zobowiązany jest do punktualnego przybycia na umówioną Sesję lub Warsztat (stacjonarnie lub logowania się na sesję online).
    • Spóźnienie Klienta na Sesję nie powoduje jej przedłużenia i skutkuje skróceniem czasu spotkania przy zachowaniu pełnej odpłatności za Sesję.
  3. Współpraca:
    • Efektywność Usług (psychoterapii, coachingu) zależy od współpracy i zaangażowania Klienta w proces.
    • Klient zobowiązany jest do informowania Specjalisty o istotnych aspektach swojego stanu zdrowia psychicznego i fizycznego oraz o przyjmowanych lekach, jeśli mogą one mieć wpływ na świadczoną Usługę.
  4. Zasady podczas Warsztatów:
    • Uczestnicy Warsztatów zobowiązani są do przestrzegania zasad ustalonych przez prowadzącego Specjalistę, w tym do poszanowania granic i prywatności innych uczestników oraz aktywnego, konstruktywnego udziału w zajęciach.
    • Centrum zastrzega sobie prawo do wykluczenia uczestnika z Warsztatu (bez zwrotu kosztów), jeśli jego zachowanie rażąco narusza zasady grupowe, uniemożliwia prowadzenie zajęć lub stwarza zagrożenie dla innych uczestników.
  5. Usługi Online:
    • Warunkiem realizacji Usługi online jest posiadanie przez Klienta sprawnego sprzętu (komputer, tablet lub smartfon z kamerą, mikrofonem i głośnikiem/słuchawkami) oraz stabilnego połączenia internetowego.
    • Klient jest odpowiedzialny za zapewnienie sobie prywatności i odpowiednich warunków w miejscu, z którego łączy się na Sesję online.
    • Centrum nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne leżące po stronie Klienta (np. awaria sprzętu, niska jakość połączenia internetowego). W przypadku problemów technicznych po stronie Centrum lub Specjalisty uniemożliwiających odbycie Sesji, zostanie ona przełożona na inny termin bez dodatkowych kosztów dla Klienta.
    • Zabronione jest nagrywanie Sesji online przez Klienta bez wyraźnej, uprzedniej zgody Specjalisty.
 

§6 Płatności

  1. Usługi świadczone przez Centrum są odpłatne zgodnie z Cennikiem obowiązującym w dniu rezerwacji terminu Sesji lub zapisu na Warsztat.
  2. Płatności za Sesje indywidualne (psychoterapia, coaching, konsultacje) dokonuje się gotówką lub kartą w siedzibie Centrum po każdej odbytej Sesji, przelewem na konto bankowe Centrum przed umówioną Sesją lub za pośrednictwem systemu płatności online. Numer konta bankowego Centrum to: PL80 1090 2851 0000 0001 4349 7658.
  3. Płatności za Warsztaty dokonuje się przelewem na konto bankowe Centrum lub za pośrednictwem systemu płatności online w terminie wskazanym podczas zapisu lub zgodnie z informacjami podanymi w opisie konkretnego Warsztatu.
  4. Na życzenie Klienta Centrum wystawia rachunek lub fakturę za świadczone Usługi. Potrzebę otrzymania faktury należy zgłosić przed dokonaniem płatności, podając niezbędne dane.
 

§7 Odwoływanie i Zmiana Terminów Sesji oraz Rezygnacja z Warsztatów

  1. Odwoływanie Sesji Indywidualnych (Psychoterapia, Coaching, Konsultacje):
    • Klient ma prawo do odwołania lub zmiany terminu umówionej Sesji bez ponoszenia kosztów, pod warunkiem poinformowania Centrum (telefonicznie, SMS-em lub mailowo) nie później niż  48 godzin przed zaplanowanym terminem Sesji.
    • W przypadku odwołania Sesji przez Klienta w terminie krótszym niż określony w ust. 1 lub w przypadku nieobecności Klienta na umówionej Sesji bez wcześniejszego powiadomienia, Klient jest zobowiązany do poniesienia 50% opłaty za tę Sesję. Opłata ta powinna zostać uregulowana przelewem, przed kolejną umówioną Sesją.
    • Powyższe zasady dotyczą zarówno Sesji stacjonarnych, jak i online.
  2. Rezygnacja z Warsztatu:
    • Zasady rezygnacji z udziału w Warsztacie oraz ewentualnego zwrotu wpłaconych środków określane są indywidualnie dla każdego Warsztatu i podawane do wiadomości Klienta w momencie zapisu lub w opisie Warsztatu na stronie internetowej.
    • Przykładowe zapisy:
      • W przypadku rezygnacji zgłoszonej na więcej niż [np. 14 dni] przed terminem Warsztatu, Klientowi przysługuje zwrot 100% wpłaconej kwoty.
      • W przypadku rezygnacji zgłoszonej w terminie krótszym niż [np. 14 dni], ale dłuższym niż [np. 7 dni] przed terminem Warsztatu, Klientowi przysługuje zwrot [np. 50%] wpłaconej kwoty lub możliwość przepisania się na inny termin/warsztat (jeśli jest taka opcja).
      • W przypadku rezygnacji zgłoszonej w terminie krótszym niż [np. 7 dni] przed terminem Warsztatu lub w przypadku nieobecności na Warsztacie, wpłacona kwota nie podlega zwrotowi.
    • Klient ma prawo wskazać inną osobę, która weźmie udział w Warsztacie w jego zastępstwie, po uprzednim poinformowaniu Centrum.
  3. Odwołanie przez Centrum/Specjalistę:
    • Centrum zastrzega sobie prawo do odwołania Sesji lub Warsztatu z ważnych przyczyn losowych (np. choroba Specjalisty). W takim przypadku Klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany i zaproponowany zostanie mu nowy, możliwie najszybszy termin lub – w przypadku Warsztatów i dokonanej przedpłaty – pełny zwrot wpłaconej kwoty.
 

§8 Prawa i Obowiązki Stron

  1. Centrum/Specjalista zobowiązuje się do:
    • Świadczenia Usług z należytą starannością, zgodnie z aktualną wiedzą, zasadami etyki zawodowej i obowiązującymi przepisami prawa.
    • Zachowania w tajemnicy informacji uzyskanych od Klienta, z zastrzeżeniem §5 ust. 1 lit. b.
    • Punktualnego rozpoczynania Sesji i Warsztatów.
    • Informowania Klienta o wszelkich zmianach dotyczących terminów lub osoby Specjalisty (jeśli dotyczy).
  2. Klient zobowiązuje się do:
    • Przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
    • Punktualnego stawiennictwa na Sesje/Warsztaty.
    • Terminowego regulowania płatności za Usługi.
    • Aktywnego i szczerego uczestnictwa w procesie terapeutycznym/coachingowym/warsztatowym.
    • Informowania Specjalisty o istotnych okolicznościach mogących mieć wpływ na proces (np. stan zdrowia, przyjmowane leki, ważne wydarzenia życiowe).
    • Niebycia pod wpływem alkoholu ani innych środków psychoaktywnych podczas korzystania z Usług.
    • Przestrzegania zasad współżycia społecznego i poszanowania innych osób w Centrum i podczas Warsztatów.
  3. Centrum/Specjalista ma prawo odmówić świadczenia Usługi lub przerwać ją, jeśli Klient:
    • Jest pod wpływem alkoholu lub środków psychoaktywnych.
    • Zachowuje się w sposób agresywny lub zagrażający bezpieczeństwu swojemu, Specjalisty lub innych osób.
    • Rażąco narusza postanowienia Regulaminu lub zasady ustalone podczas Sesji/Warsztatu.
    • Zalega z płatnościami za wcześniejsze Usługi.
 

§9 Odpowiedzialność

  1. Centrum i Specjaliści zobowiązują się do świadczenia Usług z najwyższą starannością, jednak nie ponoszą odpowiedzialności za brak osiągnięcia przez Klienta zakładanych celów lub rezultatów Usługi, gdyż zależą one od wielu czynników, w tym od indywidualnych predyspozycji i zaangażowania Klienta.
  2. Usługi świadczone przez Centrum nie stanowią interwencji kryzysowej w nagłych przypadkach zagrożenia zdrowia lub życia. W takich sytuacjach Klient powinien niezwłocznie skontaktować się z odpowiednimi służbami ratunkowymi (tel. 112) lub udać się do najbliższej placówki medycznej oferującej pomoc psychiatryczną.
  3. Centrum nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy osobiste Klientów pozostawione w siedzibie Centrum.
 
 

§10 Ochrona Danych Osobowych

Zasady przetwarzania danych osobowych Klientów przez Centrum określa Polityka Prywatności, dostępna na stronie internetowej www.centrumdecyzja.pl oraz w siedzibie Centrum. Klient, korzystając z Usług, potwierdza zapoznanie się z Polityką Prywatności.

§11 Reklamacje

  1. Klient ma prawo do złożenia reklamacji dotyczącej jakości lub sposobu świadczenia Usług.
  2. Reklamację należy złożyć w formie pisemnej na adres siedziby Centrum lub drogą elektroniczną na adres e-mail: rejestracja@centrumdecyzja.pl
  3. Reklamacja powinna zawierać co najmniej: dane Klienta umożliwiające jego identyfikację i kontakt, opis przedmiotu reklamacji (wskazanie Usługi, daty, Specjalisty), przedstawienie zastrzeżeń oraz oczekiwany sposób rozstrzygnięcia.
  4. Centrum rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni roboczych od daty jej otrzymania i poinformuje Klienta pisemnie lub mailowo o sposobie jej rozpatrzenia.
 

§12 Postanowienia Końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego.
  2. Wszelkie spory wynikające ze świadczenia Usług Strony będą starały się rozwiązywać polubownie. W przypadku braku porozumienia, spory będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Centrum.
  3. Centrum zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Centrum, nie krótszym niż 7 dni od dnia opublikowania zmienionego Regulaminu na stronie internetowej www.centrumdecyzja.pl oraz udostępnienia go w siedzibie Centrum.
  4. W przypadku Klientów będących w trakcie długoterminowego procesu psychoterapii lub coachingu, o istotnych zmianach Regulaminu (np. dotyczących płatności, zasad odwoływania sesji) zostaną oni poinformowani przez Specjalistę bezpośrednio z odpowiednim wyprzedzeniem. Kontynuacja korzystania z Usług po wprowadzeniu zmian oznacza ich akceptację.
  5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 02.05.2025r.