Grupa rozwojowa
dla młodzieży

W poszukiwaniu siebie

Prowadzimy grupy rozwojowe dla nastolatków, aby wesprzeć młode osoby w procesie kształtowania własnej tożsamości. Odkrycie – kim jestem i co mnie wyróżnia spośród innych, daje możliwość pewnego startu w dorosłe życie ze zdrowym poczuciem wartości.

Zbudowanie zdrowych przekonań tuż przed wejściem w dorosłość jest bezcenne

Dorastanie jest fascynujące, ale jest też niebywale trudne. Nastolatek przestaje być dzieckiem i powoli staje się osobą  coraz bardziej samodzielną i samostanowiącą o sobie. 

Jest to czas podejmowania decyzji, które ważą na całe życie. Odróżnienie swoich osobistych pragnień i preferencji od oczekiwań ze strony środowiska, daje szansę na trafne wybory, których potem nie trzeba żałować.

Dla kogo?

  • Dla uczniów od 7 klasy szkoły podstawowej  do końca liceum
  • Dla tych, którzy czują się zagubieni
  • Dla szukających odpowiedzi na pytania: „Kim jestem?” i „Jaki jest sens”?
  • Dla tych, którzy czują, że „zawsze byli inni”
  • Dla odczuwających nadmierny stres i lęk 
  • Dla tych, którzy czują się samotni i nierozumiani
  • Dla  doświadczających stanów depresyjnych

Efekty

  • Doświadczenie wsparcia od rówieśników
  • Umiejętność budowania zdrowych relacji
  • Kompetencja skutecznej komunikacji
  • Nabycie umiejętności stawianie granic 
  • Rozpoznawanie swoich potrzeb
  • Rozpoznawanie i nazywanie własnych emocji
  • Skuteczne radzenie sobie ze stresem i napięciem
  • Efektywne radzenie sobie z trudnościami
  • Zwiększenie pewności siebie

Forma sesji

Stacjonarne

Rodzaj sesji

Grupa zamknięta, 6-8 uczestników
warsztaty-psychoedukacyjne-czas-trwania

Czas trwania sesji

120 minut raz w tygodniu

Liczba sesji

Cykl 5-miesięczny
warsztaty-psychoedukacyjne-miejsce-centrum-decyzja

Miejsce

Warszawa (Mokotów),
ul. Domaniewska 24/lok. U2

Darmowa konsultacja
przed dołączeniem do grupy

Poznajmy potrzeby nastolatka i obszary, nad którymi mógłby pracować w grupie.
Przyjdź na darmową, niezobowiązującą konsultację.

Dobieramy metody pracy
do potrzeb grupy

warsztaty-psychoedukacyjne-dyskusja

Terapia grupowa

Dzielimy się problemami i wspieramy nawzajem pod okiem terapeuty.
psychodrama-przepracowanie-trudnych-emocji

Psychodrama

Odgrywamy różne role, aby lepiej zrozumieć siebie

Psychoedukacja

Uczymy się o zdrowiu psychicznym i sposobach radzenia sobie z trudnościami.
warsztaty-psychoedukacyjne-wykłady

Warsztaty

Uczymy się przez praktykę i doświadczenie, wykonując ciekawe ćwiczenia.

Uczniowie 7 i 8 klasy szkoły podstawowej, 1 i 2 klasy liceum i 3 i 4 liceum pracują w trzech oddzielnych grupach.

Oferujemy świetną zabawę, różnorodne ćwiczenia i zajęcia. W bezpiecznej atmosferze stwarzamy okazje do odkrywania swoich mocnych stron i obszarów do pracy.

Budujemy zaufanie, bezpieczeństwo i komfort w każdej rozmowie. Szanujemy prywatność Uczestników, jednocześnie informując rodziców o tematach zajęć.

Certyfikowani trenerzy
i psychoterapeuci

Pod okiem tych terapeutów możesz czuć się bezpiecznie.

Psycholog, psychoterapeuta CBT w trakcie szkolenia

mgr Agata Maj

adipisicing consequat

sunt laborum velit ad pariatur do deserunt voluptate deserunt Lorem

Psychoterapeuta, psycholog

mgr Martyna Skórczewska

adipisicing consequat

sunt laborum velit ad pariatur do deserunt voluptate deserunt Lorem

Psycholog, trener psychodramy

mgr Olimpia Bogusz

adipisicing consequat

sunt laborum velit ad pariatur do deserunt voluptate deserunt Lorem

Przebieg spotkań

1

Bezpłatna konsultacja diagnostyczna wspólne z rodzicami

Spotkanie służące rozpoznaniu potrzeb nastolatka i wybór odpowiedniej formy wsparcia 

2

Integracja
w grupie

Spotkania grupowe rozpoczniemy  od integracji, żeby szybko przełamać stres.

3

Regularne
spotkania

Przez kolejne miesiące będziemy pracować nad wyznaczonymi celami: lepszego poznania siebie, jako osoby całkowicie  odrębnej od innych.

4

Wyposażenie na przyszłość

Nabyte umiejętności rozumienia siebie, komunikowania swoich potrzeb oraz słuchania innych wzmocnią poczucie własnej wartości i pewności siebie.

Dorośli – rodzice i nauczyciele żądają, by nastolatek był dorosłym w pracy, w obowiązkach i w myśleniu o przyszłości, a pozostawał dzieckiem, jeśli chodzi o grzeczność, posłuszeństwo i niewinność.

S. Tomkiewicz

Tu zdobywaliśmy doświadczenie